Loading...
PRVA POMOČ 2019-01-03T22:18:44+00:00

KAKO ZAČETI?

Odločitev, da bomo v bodoče živeli bolj aktivno in spremenili dosedanji načina življenja je velik korak. Žal se dostikrat že pri sami ideji tudi ustavi, saj ne znamo kje in kako začeti. Opcij za začetek je veliko, samo odločite se kaj si želite in nato naredite prvi korak. Lahko začnete v fitnesu, gym-u, naravi ali doma. V fitnesu in gym-u po navadi lahko še izbirate med samostojno ali skupinsko vadbo.

Je najobičajnejša oblika za trening. Za začetek povprašajte prijatelje kje trenirajo in se jim pridružite na enem treningu. Če nobenega ne poznate, ki bi treniral, pa sami poglejte katere fitnese bi preizkusili in se odpravite do njih. Na prvem obisku tako preverite kakšne kvalitete je oprema, kako je s čistočo in kako se v samem prostoru počutite.

Boste začeli športno aktivnost kar doma? Ni problema, pripravite si prostor in začnite z vajami katere poznate ter rekviziti, ki jih imate. V nadaljevanju si lahko pomagate tudi s spletom in vajami, ki jih ponuja YouTube. Trening doma je sicer najugodnejša varianta, vendar se s časoma potreba po rekvizitih poveča, s tem pa hitro postane draga varianta aktivnosti. Priporočam pa, da si v času treninga odstranite vse moteče dejavnike, ki bi vas motili in onemogočali kvaliteten trening.

Zelo priljubljeni obliki športa sta tek in kolesarjenje, ki sta super za pridobivanje vzdržljivosti. Če ste začetnik se na prve korake podajte na krajšo razdaljo in počasi stopnjujte distanco. Priporočam, če je le mogoče, da začnete s kolesarjenjem, saj tek s slabo tehniko teka hitro privede do poškodb. Težave v gležnju, kolenu, kolku,… se lahko pojavijo tudi zaradi pomanjkanja moči spodnjega dela telesa. Če ste za vse poskrbeli, tako tehniko teka kot moč nog, pa za skladni razvoj telesa, pri treningu samo še vključite vaje za moč zgornjega dela.

POMEMBNI DEJAVNIKI

CENA
ODDALJENOST
POČUTJE V FITNESU
KVALITETA OPREME
ČISTOČA

PRIPOROČAMO

BODITE POZORNI

Držite se osnovnih vaj! Počep, mrtvi dvig, potisk s prsi, zgib in potisk z ramen ter njihove variacije. Če vam je tehnika izvedbe tuja, poiščite napravo za omenjeno vajo, ki vam olajša izvedbo. Osnovno izvedbo posamezne vaje je najboljše, da si priučite na napravah, nato pa čim prej na proste uteži.

Bodite z glavo vedno prisotni na treningu. Ne delati vaje in razmišljati o drugih stvareh. Namestite se v stabilni položaj in zavestno kontrolirajte svoje gibe. V kolikor vam je tehnika posameznih vaj tuja ali le niste sigurni o pravilni izvedbi, brez strahu povprašajte trenerja, ki vam bo sigurno z veseljem svetoval in predstavil pravilno izvedbo. Najslabše je vztrajati v nepravilni tehniki, ki lahko v najslabšem primeru privede do poškodb.

Pri izvajanju posamezne vaje je najbolj pomembna kontrola nad gibom in utežjo. Sam tempo pri izvajanju posamezne ponovitve naj bo počasen. Ekscentrični del vaje (faza ko se mišica kljub naporu razteza) tako naj traja cca 3 sekunde, koncentrični del (faza ko se mišica ob naporu krči) pa je lahko malo hitrejši.

Za začetek si naložite težo, s katero naredite 10 – 12 ponovitev. Bodite pozorni, da zadnji dve ponovitvi ne naredite z lahkoto, saj v tem primeru imate premajhno obremenitev. Vajo izvedite 2 do 3 krat, vmes pa naredite 30 do 60 sekund premora. V uvodnih treningih je najbolje, da uporabite vaje za vse večje mišične skupine, sam trening pa naj traja cca 1 uro.

Najpomemnejše pred vsem prej naštetim je OGREVANJE! Telo je treba pred samim treningom ustrezno pripraviti na napor. Lahko uporabite različne dinamične vaje, koordinacijske vaje, ipd. Tudi ko se lotite treninga, začnite 1 do 2 serije z manjšo težo, prede začnete z izvajanjem delovne serije.

UGODNOSTI ZA LAŽJI ZAČETEK

DARILNI BON

Vedno je najtežje narediti prvi korak. Zato pomagajte prijatelju/-ici prestopiti začetno oviro do bolj zdravega načina življenja ter nove samopodobe. Darilni bon je možno prilagoditi individualnim željam in potrebam.

 

naročite zdaj