ŽIVILA ZA DVIG ODPORNOSTI

Poskrbite za dvig imunskega sistema

 

Šport je eden pomembnejših dejavnikov, ki vpliva na imunski sistem. Težnja je, da s športom podpiramo imunski sistem in tako povečujemo odpornost. Ampak tako kot medalja, ima tudi šport dve strani, kar pomeni, da z njim lahko tudi slabimo imunski sistem in zaviramo njegovo normalno delovanje. Zato je pomembno, da poznamo vzvode za upravljanje s svojim zdravjem. En od osnovnih načinov, kako pomagati telesu, da se spopade z zunanjimi dejavniki, je hrana.

 

Za izpostaviti je pet živil, ki v veliki meri vplivajo na imunski sistem. Med pomembnejšimi so živila z visoko vsebnostjo vitamina C. Slednji namreč spodbuja nastajanje belih krvničk, kar je pomembno za dvig imunskega sistema. Vitamin C je še pomemben za pravilno delovanje »stresnega hormona« – kortizol. Ker omenjenega vitamina telo ne more proizvajati samo, je nujno, da ga v zadostni meri vnašamo s hrano.

 

  • Prvo živilo je rdeča paprika, ki ob vitaminu C vsebuje še Beta karoten. Ta ima številne pozitivne učinke na zdravje kože in preprečuje bolezni srca in ožilja
  • Na drugem mestu sta brokoli in zelje, ki sta bogata ne samo z vitaminom C, ampak tudi z vitaminom A in E, antioksidanti ter vlakninami
  • Tretje živilo je česen, ki vsebuje veliko količino alicina. Slednja spojina ne vpliva samo na delo imunskega sistema, temveč tudi pomaga ohranjati zdravje žil, znižuje krvni tlak in nadzira presnovo holesterola
  • Kurkuma zavzema četrto mesto. Ta začimba ima protivnetne lastnosti, ima analgetičen učinek, zlasti na sklepih in izboljšuje delovanje prebavil. Kurkuma celo zmanjšuje poškodbe mišic zaradi vadbe, kar je pomembno za vse, ki se ukvarjajo s športom
  • Naš seznam s pomembnimi živili za krepitev imunskega sistema se zaključuje z zelenim čajem. Ta je bogat z flavonoidi, ki delujejo protivnetno. Zeleni čaj vsebuje tudi visoko vsebnost vitamina K2 in L-teanina. Teanin pomaga belim krvničkam pri boju proti okužbam.

 

Ob primerni prehrani in športu lahko imunskemu sistemu še pomagamo z zadostno količina spanca, savno, masažo, ledeno kopeljo ipd. Tak življenjski stil bo zagotovil trajno dobro odpornost telesa.

2019-08-12T20:55:42+00:00