Moč in stabilnost jedra

Ste kda preizkusili ali ste res dovolj stabilni za varno izvajanje vašega najljubšega športa?

 

Rotacijska stabilnost je eden od pomembnejših dejavnikov za uspešno izvajanje različnih gibov, kot so tek, meti, udarci, zasuki in brcanje. Res je da z osnovnimi vajami kot so počep,ipd krepimo jedro, vendar ne v smislu rotacijske stabilnosti. Ta pride do izraza z medmišično koordinacijo večih mišic jedra, saj je sama moč jedra vektorsko specifična.

S povečanjem stabilnosti se namreč izboljša učinkovitost prenosa vrtilne sile, s tem pa ne izgubljamo energije, ki bi nas v nasprotnem primeru upočasnila pri gibu. Prav tako se zmanjša tveganje pojava bolečile ali celo poškodbe v izpostavljenih sklepih.

Da bi izboljšali rotacijsko stabilnost je potrebno h klasičnemu treningu moči z bilateralnimi vajami vključiti še unilateralne vaje. Pri omenjenih vajah ločimo med enonožnimi s povdarkom na sprednjih in zadnjih stegenskih mišicah, enoročnih vajah s povdarkom na prsni in hrbtni del ter specifične vaje za samo jedro. Ta del treninga ni tako naporen in je dovolj, če se dvakrat na teden vključita z ena do dve vaji, ki jo opravite v treh serijah po pet do deset ponovitev.

 

Izvedbo testa si oglejte v spodnjem videu

2018-08-10T15:39:15+00:00